НОВИНИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ:

НОВІ ВИМОГИ І МОЖЛИВОСТІ

На курсах з такою темою навчався дистанційно на сайті Prometheus  наш викладач математики Корінчук Володимир Васильович. Програма курсів включала наступні питання:

– інформаційно-комунікаційні компетентності;

– оцінювально-аналітичні компетентності;

– управлінські компетентності;

– лідерські компетентності;

– проективні, рефлексивні, прогностичні, організаційні компетентності;

– здатность до навчання протягом життя.

По закінченню курсів викладач отримав сертифікат в кількісті 15 годин (0,5 кредита ЄКТС).

 

 

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

Така тема курсів підвищення кваліфікації викладачів математики, котрі проходив наш викладач Корінчук Володимир Васильович з 11 по 14 березня 2024 року при Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти.

Досвідчені лектори інституту та вчителі-практики ознайомили курсантів з методикою навчання предметам математичної освітньої галузі, з сучасними підходами у математичній освіті, використанням цифрових технологій під час дистанційного та змішаного навчання.

По закінченню курсів викладач отримав сертифікат.

 

 

ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

Інститут педагогічної освіти національної академії педагогічних наук запрошує взяти участь у ХVІІІ Всеукраїнській науково-практичній (звітній) конференції «Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання», що відбудеться 7 березня 2024 року в Інституті професійної освіти НАПН України. Уся інформація у файлі, що додається.

САМОАНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ТА САМООСВІТА – ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА

Сьогодні як ніколи актуальними є питання самоосвіти і освіти впродовж життя. Нові інформаційні технології, поява нових будівельних матеріалів, використання сучасних педагогічних методик, застосування можливостей штучного інтелекту в освітній галузі та повсякденній діяльності спонукає нас шукати та опановувати нові знання.

На засіданні педагогічної ради училища методист Валентина Голотюк підбиваючи підсумки методичної роботи за 2023 рік зазначила, що педагоги активно працюють над питанням самоосвіти. Аналіз різноманітних сертифікатів та посвідчень про підвищення кваліфікації, стажувань, участі у навчально-практичних семінарах, конференціях, тренінгах свідчить про те, що ми вже навчилися знаходити цікаві для себе освітні платформи та активно працюємо над підвищенням свого професійного рівня.

Розуміння педагогами важливості формування універсальних компетенцій добре прослідковується в аналізі тематики курсів підвищення кваліфікації, які ми самостійно обираємо, виходячи з інтересів чи потреб. У 2023 році попитом серед педагогів користувалися курси: «Розвиваємо м’які навички», курс з психолого-емоційної підтримки, «Медіаграмотність: як не піддаватися маніпуляціям», курс «Практичні навички подолання стресу», курс «Робота з дітьми в кризових ситуаціях …», курс «Навички 21 століття для підприємництва та …», «Стрес-менеджмент для освітян», курс «Цифрові компетенції для роботи: інформація та безпека даних …», «Можливості використання штучного інтелекту у професійній діяльності педагога»  тощо.

Паралельно із формуванням у здобувачів освіти професійних вмінь та універсальних навичок педагоги мусять знаходити час на постійне навчання, підвищення рівня своїх універсальних компетенцій та твердих навичок. Бажаю нам усім наснаги, терпіння та енергії у нелегкій, але цікавій, педагогічній праці!

ЗАВЕРШАЛЬНИЙ СЕМІНАР НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ ADA-LIGHT

28 грудня відбувся останній семінар німецько-українського проєкту «Партнерство у сфері професійно-технічної освіти» – завершальний семінар навчального курсу AdA-light («Вишкіл для наставників»), який провів експерт Освітнього центру баварської економіки bbw gGmbH п. Міхаель Зальцер. Метою семінарів цього курсу була допомога педагогам, котрі залучені до процесу професійного наставництва над учнями під час виробничого навчання та практики на підприємствах-партнерах. Від училища участь у семінарі взяли майстри виробничого навчання Валентин Савчук та Захар Стасюк. Отримані знання, безперечно, підвищать якість навчання та зроблять наставників/майстрів більш впевненими у спілкуванні зі здобувачами освіти.

РОЗВИВАЄМО УНІВЕРСАЛЬНІ КОМПЕТЕНЦІЇ

28 грудня у читальній залі бібліотеки Луцького ВПУ будівництва та архітектури практичний психолог Наталія Підцерковна та методист Валентина Голотюк провели навчально-практичний тренінг для викладачів та майстрів виробничого навчання з питання формування універсальних компетенцій у здобувачів освіти та педагогів. Через виконання вправ на розвиток м’яких навичок, командну роботу, обговорення та презентації ідей було створено позитивну атмосферу співпраці та творчості.  Дякуємо усім, хто взяв участь у заході! Сподіваємося, що отримані знання та напрацьовані навички будуть використані у роботі з учнівськими колективами та для власного професійного зростання.

ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. ПОРАДИ

ПОРАДИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕС У РЕЖИМІ ОНЛАЙН.

ЯК АДАПТУВАТИ ПЛАН УРОКУ ДО ПОТРЕБ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ.

ПРАВИЛА ОНЛАЙН УРОКУ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

Дистанційка – той ще клопіт. Треба не лише донести свою думку онлайн, а й знати, як при цьому виглядати на екрані. Ми підкажемо вам, як можна з цим впоратись.

Будь ласка, вимкніть сповіщення з месенджерів на ваших ноутбуках. Повідомлення спливають на екрані, тож вся група слухачів може стати невільним свідком вашої інтимної або домашньої переписки. Це можна зробити в налаштуваннях – у розділі “сповіщення” зняти галочку у рядку “виводити на екран”.

  • Коли розміститесь перед камерою, подивіться, як вона стоїть відносно вашого погляду. Виберіть завчасно гарний ракурс, потурбуйтесь про освітлення – добре, якщо у вас є настільна лампа з абажуром, що пом’якшить світло, або на ваше обличчя падає світло з вікна.
  • Не сидіть спиною до вікна, бо тоді слухачі побачать лише ваш темний силует на яскраво-білому фоні.
  • Відкоригуйте крупність плану – голова на весь екран має ефект Великого брата, що слідкує за тобою. Краще і комфортніше для сприйняття – план по груди.
  • Дивитися краще в камеру, а не на монітор. Інколи радять поставити ноутбук на підставку або на стос книжок – таким чином камера опиниться трохи вище і це дозволить уникнути ефекту важкої щелепи на екрані. Піднята камера може зробити обличчя пропорційнішим.
  • Яскравий та білий одяг обманює камеру та затемнює обличчя.
  • Косметика не має бути агресивною, а прикраси – великими і яскравими.
  • Камера не любить дрібну смужку, дрібну крапинку, дрібну клітинку – будь-який дрібний малюнок. Він може заграти, зарябіти на екрані та відволікати від ваших слів.
  • Мікрофони, що активуються голосом, реагують також на постукування пальцями, тупіт ногами та покашлювання.
  • Слідкуйте за жестикуляцією
  • Постарайтесь створити собі комфортні умови – ніхто не примушує вас вдягати офісні штани або спідницю)
  • Хтось може не сподобатись собі на екрані, адже коли ми дивимось у дзеркало, наше обличчя набирає трохи іншого виразу, ніж у повсякденні, тому міміка може неприємно здивувати. Запишіть себе на відео, потренуйтесь – в записі часто помітні помилки та недоліки, про які ми не здогадуємось під час повсякденного спілкування, і вираз обличчя, який вам не пасує. «Ааа», «еее», слова-паразити, похмурий вигляд, якого ви напускаєте на себе на лекціях, самі того не помічаючи – все це стане для вас поштовхом вдосконалюватись
  • Ваш настрій – не проблема вашого слухача) Тому частіше посміхайтесь!
  • І так, ваш кіт справді файний, але тримайте його далі від камери)

https://www.youtube.com/watch?v=drGgyQtCU8A&feature=share&fbclid=IwAR31-nEK9l3yrcZ5EK25YlSac4ATFPz8PMoG99JerHfr0DnkbvXGY-elSJ8

Текст підготувала Ірина Григор’єва на замовлення

СТРЕС ЯК РЕСУРС

5 грудня для студентів групи ОДМР-11 був проведений тренінг «Стрес як ресурс». Тренінг був спрямований на розвиток стресостійкості, здатності людини впоратися зі складними життєвими подіями та ситуаціями.

В процесі тренінгу використовувалися техніки атр – терапії, метафоричні асоціативні карти.

Кожна з учасниць мала можливість висловити власні думки, поділитися своїми враженнями та емоціями, а також познайомитися з ефективними способами подолання стресових ситуацій.

ПОШИРЮЄМО ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД

У третьому випуску  інформаційно-методичного вісника за 2023 рік «Професійна освіта Волині» опубліковано методичну розробку бінарного уроку з теми «Розрахунок обсягу робіт та витрат матеріалів на будівництво одноповерхового будинку» проведеного викладачем спецпредметів Миколою Троцюком та викладачем  інформатики Лідією Пилаєвою. Переглянути публікацію можна за покликанням

https://drive.google.com/file/d/1hOB44QEun9d7z8TN1mn3XP25aQOMNATZ/view

ЗАНЯТТЯ З МОЛОДИМИ МАЙСТРАМИ ВИРОБНИЧОГО

12 квітня відповідно до плану методичної роботи відбулося заняття з молодими майстрами виробничого навчання з теми «Ефективне планування уроку виробничого навчання».

Молоді майстри відвідали урок виробничого навчання з професії «слюсар-сантехнік» з теми «Зварювання поліпропіленових труб», яке провів досвідчений майстер в/н І категорії Петро Приймачук.  Після відвідування уроку методист Валентина Голотюк проаналізувала компоненти вступного інструктажу, типи та  етапи уроку виробничого навчання тощо. Молоді майстри в/н висловили свої ідеї щодо покращення ефективності проведення уроків, поділилися своїми напрацюваннями та прийомами роботи.

ПРЕЗЕНТУЄМО ПІЛОТНИЙ КУРС «ДЕМОКРАТІЯ: ІДЕЇ НА ПРАКТИЦІ»

В сучасних важких і болісних ситуаціях викликів та загроз і водночас великих перспектив розвитку постає питання підготовки здобувачів освіти до ефективного функціонування в системі демократичних суспільних відносин на основі соціальної взаємодії, громадянської участі та відповідальності.

09 березня 2023 року  відбувся міжобласний вебінар викладачів громадянської освіти ЗП(ПТ)О Волинської та Луганської областей на якому обговорили роль громадянської освіти у питаннях розвитку та підтримки демократії, формування громадянської компетентності в умовах війни, обмінялися елементами напрацьованого досвіду 

У вебінарі взяли участь: радниця з питань громадянської освіти Міжнародної фундації виборчих систем в Україні, координатор проєкту пілотування інтерактивного курсу з громадянської освіти «Демократія: ідеї на практиці» Юлія Пачос, директори Зоя Парфенюк (НМЦ ПТО у Волинській області), Володимир Артюшенко (НМЦ ПТО у Луганській області).

 Вікторія Собуцька, викладач громадянської освіти Луцького ВПУ будівництва та архітектури, ознайомила учасників вебінару з пілотуванням курсу «Демократія: ідеї на практиці» в училищі.

ОБЛАСНА СЕКЦІЯ ПЕДПРАЦІВНИКІВ БУДІВЕЛЬНИХ ПРОФЕСІЙ

14 березня 2023р. відбулося засідання обласної секції педпрацівників будівельних професій закладів П(ПТ)О Волині з теми «Підвищення ефективності уроків теоретичного та виробничого навчання шляхом  використання сучасних форм і методів навчання». Методична комісія опоряджувальників Луцького ВПУ будівництва та архітектури на чолі з Валентиною Ліщук взяла активну участь у роботі секції і презентувала кращі педагогічні практики проведення уроків теоретичного та виробничого  навчання із застосуванням інтерактивних методів навчання.

Учасники секції обговорили застосування особистісно-розвивальних педагогічних технологій на уроках, реалізацію проєктних технологій, використання технологічних карт під час вступного інструктажу, сучасні підходи до проведення заключного інструктажу.

ОЦІНЮВАННЯ НА ОСНОВІ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

Успішно завершено курс навчальної програми з оцінювання на основі компетентностей.

Завершилось навчання представників закладів професійної освіти з методики оцінювання на основі компетентностей, яке відбулось в межах програми «EU4Skills: кращі навички для сучасної України» спільно з МОН та експертами команди підтримки МОН. Близько 100 представників сфери професійної освіти взяли участь у навчальних програмах з оцінювання на основі компетентностей.

Серед тих, хто засвоїв навчальний курс, майстер виробничого навчання ДПТНЗ «Луцьке ВПУ будівництва та архітектури» Валентин Савчук. Педагоги отримали необхідні знання та навички для підготовки до оцінювання на основі компетентностей, навчились проєктувати, розробляти та проводити орієнтоване на якість теоретичне та практичне оцінювання з дотриманням принципів незалежності, неупередженості та об’єктивності.

За результатами виконання програми навчання випускники визнані компетентними, отримали сертифікати та зможуть продовжити роботу з організації та проведення процедур оцінювання як у кваліфікаційних центрах, так і в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.

ФОРМУЄМО ПРОФЕСІЙНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Для відбудови України необхідно знати сучасні матеріали і вміти виконувати роботи за сучасними технологіями. Студенти Луцького ВПУ будівництва та архітектури гр. БЦІ 11, БЦІ 12 за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» відвідали Навчально-практичний центр від компанії «Хенкель Баутехнік (Україна)» та компанії «Фомальгаут Полімін» 13.02.23. Керівник Центру Валентина Ліщук разом з викладачем спец. дисциплін з підготовки фахових молодших бакалаврів Ларисою Півнюк акцентували увагу на матеріалах торгових марок Ceresit, Полімін, технологіях виконання цими матеріалами робіт з утеплення фасадів гідроізоляції та ін.

Студентів ознайомили із нормативно-технічною літературою, яка є як в навчально-практичному центрі так і у електронній бібліотеці училища.

ОБЛАСНА СЕКЦІЯ ВИКЛАДАЧІВ ПРИРОДНИЧИХ ПРЕДМЕТІВ

5 жовтня 2022 року в онлайн- режимі відбулося засідання обласної секції  викладачів природничих  предметів, в якому взяла участь старший викладач Луцького ВПУ будівництва та архітектури Фаїна Гупало. Учасники секції  обговорили  методичні рекомендації щодо викладання  біології і екології, хімії та географії у 2022-2023 н.р.

Про основні вимоги щодо організації навчального процесу з природничих предметів проінформували присутніх Лілія Мамчур, методист НМЦ ПТО у Волинській області, та Наталія Григор’єва, завідувач відділу природничих дисциплін ВІППО.

Також учасники секції мали можливість поділитися досвідом створення ментальних карт як засобу візуалізації та структурування навчального матеріалу.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПОСІБНИКА «МАЛЯРНІ ТА ОПОРЯДЖУВАЛЬНІ РОБОТИ»

4 травня 2022 року відбулася подія, присвячена презентації посібника «Малярні та опоряджувальні роботи», підготовленого і виданого за фінансової підтримки і сприяння компанії «Снєжка-Україна» у 2021 році.

Навчальний посібник містить класифікацію та властивості опоряджувальних матеріалів, розкриває технологію виконання внутрішніх і зовнішніх опоряджувальних робіт та робіт з утеплення будівель, описує інструменти для виконання опоряджувальних робіт та основи кольорознавства.

Він розроблений для здобувачів освіти ЗП(ПТ)О будівельного профілю, викладачів професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання.

Також відбулася дискусія «Підготовка кадрів за професіями «Маляр», «Опоряджувальник будівельний»: нові технології, педагогічні інновації, проблеми та потреби».

Рух України до ЄС потребує дотримання європейських стандартів у професійній освіті та навчанні, забезпечення готовності до так званих зелених і цифрових переходів. Такі поняття, як «екологічність», «економічність», «ергономічність», «цифровізація процесів», «ефективні комунікації» стали частиною нашого життя.

Як профтехосвітянам розпочати (чи комусь продовжити або прискорити?) трансформацію навчального процесу і підготовку затребуваних фахівців через застосування нових методів викладання, створення багато-форматних навчальних ресурсів? У своїй доповіді дала вичерпні та обгрунтовані відповіді Надія ПРОХОРЕНКО, майстриня виробничого навчання, викладачка технології малярних робіт та матеріалознавства Луцького ВПУ будівництва та архітектури, консультантка авторського колективу посібника.

ПОСИЛАННЯ ДЛЯ ЗАВАНТАЖЕННЯ ПІДРУЧНИКА НА САЙТІ МОНУ:

https://mon.gov.ua/…/onlajn-resursi-dlya-studentiv

ПОСИЛАННЯ ДЛЯ ЗАВАНТАЖЕННЯ ПІДРУЧНИКА НА САЙТІ ?NIE?KA:

https://www.korporacijiniji-sjervis.sniezka.ua/…/navcal

МЕТОДИЧНА ПАНОРАМА

Методична панорама «Лайфхаки ефективного проведення синхронних уроків за технологіями дистанційного навчання»

10 січня 2022р. у Луцькому ВПУ будівництва та архітектури згідно плану методичної роботи з метою обміну педагогічним досвідом було проведено  методичну панораму «Лайфхаки ефективного проведення синхронних уроків за технологіями дистанційного навчання».

Своїм досвідом організації змішаного та дистанційного навчання поділилися досвідчені викладачі загальноосвітніх та спеціальних дисциплін Фаїна Гупало, Людмила Доложевська, Валентина Ліщук та Надія Прохоренко.

ПРАЦЮЄМО НАД РОЗРОБКОЮ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ З ПРОФЕСІЙ

Про методику розробки освітніх програм з професій та особливості організації освітнього процесу для навчання дорослого населення говорили на засіданні обласної секції педагогічних працівників будівельних професій. В роботі секції взяли участь […]

0 comments

РОЗВИВАЄМО НАВИЧКИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

Учні групи ДПМ-15 на уроці інформаційних технологій представили проєкти на тему: “Вплив реклами на свідомість людини”.

0 comments

МЕТОДИЧНА РОБОТА ЯК МОЖЛИВІСТЬ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІВ

На засіданні обласної секції методистів закладів П(ПТ)О, яке провела методист НПЦ ПТО у Волинській області Лілія Мамчур, обговорили питання методичної роботи як системи розвитку професійних компетентностей педагога. В роботі секції взяла […]

0 comments

ІННОВАЦІЇ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

На онлайн засіданні обласної секції викладачів математики та фізики 4 квітня 2024 року педагоги ділилися досвідом з теми «Підвищення якості знань здобувачів освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій». У роботі […]

0 comments

АТЕСТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ  ПРАЦІВНИКІВ 2024

29 березня 2024 року відбулося засідання атестаційної комісії Луцького ВПУ будівництва та архітектури відповідно до нового Положення про атестацію педагогічних працівників, яке набрало чинності з 1 вересня 2023 року. Атестація […]

0 comments

М’ЯКІ НАВИЧКИ ДЛЯ УСПІШНОЇ КАР’ЄРИ

В сучасному закладі освіти роль особлива роль відводиться діяльності Центру кар’єри. 28 березня 2024 року відбулась обласна секція координаторів центрів кар’єри, в якій взяла участь керівник центру  кар’єри Луцького ВПУ […]

0 comments

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Якісний освітній процес можливий лише при дотриманні основних постулатів академічної доброчесності. Чесність у навчанні та викладанні є базовою умовою побудови довіри між падагогами та здобувачами освіти. Ці та інші проблеми […]

0 comments

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Важливість мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти обговорювали учасники обласної методичної секції викладачів природничих предметів, яка відбулась 21 березня 2024 року в режимі онлайн. Керівник секції Лілія Мамчур, методист НМЦ ПТО, […]

0 comments

ПРАЦЮЄМО НАД ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ ЯКОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ

21 березня на розширеному засіданні голів методичних комісій та викладачів спецпредметів Луцького ВПУ будівництва та архітектури обговорювали питання забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників відповідно до вимог державних стандартів професійної освіти. […]

0 comments

АТЕСТАЦІЯ 2024

Шановні колеги! Засідання атестаційної комісії з розгляду питання атестації педагогічних працівників Луцького вищого професійного училища будівництва та архітектури  відбудеться у п’ятницю, 29 березня 2024 року о 10.00 в приміщенні конференц-зали […]

0 comments
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Запитуйте нас...